Nyt sain paremmin valutettua öljyt perästä pois tälläkertaa. Eipä ollu nyt öljy sellaista töhnämöhnää kun oli ekan vaihdon yhteydessä :D
Ja tutkailin vielä "liukulaakeria", että onko se ihan ok vai onko se viottunut...ainakin omaan silmään vaikuttaa tehtaassa tehdyltä tuo lovetus yläpuolella ja laakerissa yms.
Kuva tässä siitä:
Saa laittaa kommenttia, jos tietää asiasta...olis kiva kuulla jonkun asiasta tietävän suusta, että onko Century mallissa ollut alunperin näin liukulaakeri vai ei? Tämä yksilö saattais olla sieltä loppupäästä tuotantoa.
Bensakorkkiin kun ei mistään autotarvikepaikasta tai vastaavasta löytynyt tiivistemateriaalia olisi voinut työstää, niin löysin työkokeilupaikastani nitriilikumia jätepalakopasta. Nitriili on siitä hyvää materiaalia, koska kestää bensaa hyvin. Paksuudeltaan 1.5 mm kumia on helppo työstää, menee saksillaki kuin veitsi voihin.
Tiiviste ei maksa paljoa, kun jaksaa nähdä vaivaa ja tehdä sellaisen itse. Eipä tarvinnut tälläkään kertaa alkuperäistätiivistettä tilata ulkomailta. Alkuperäinen oli tehty jonkilaisesta korkkimateriaalista ja ajan saatossa alkaa murentua enemmän ja enemmän. Muruset bensatankissa ei ole kiva juttu!
Tiivisteen teko bensakorkkiin:
2. Leikkaa ääriviivojen mukaan
3. Nyt sinulla pitäisi olla samankaltainen tiiviste kuin vanha. Kannattaa sovittaa tiivistettä ja viimeistellä leikkuujälkeä , jos tarvetta.
4. Jos tiivisteen leikkaaminen onnistui, niin kuin piti, niin bensakorkin pitäisi olla nyt toimiva ja tiivis.
Näin ainakin itse sain tiiviin tiivisteen tehtyä helposti bensakorkkiini.
Ja loppuun pari kuvaa perämoottorilla hurjastelusta, kun ei täysinäisestä tankistakaan enää loisku bensaa kunnon tiivisteellä. Eipä siitä pahemmin valunut aikasemminkaan, mutta nyt ei valu sitäkään vähää.
" YARRR! Roineella liikkuu hurja merirosvo "
HUOM. Vain rekvisiittaa, ei oikeasti rosmoilua!
" Kunnon vatkausta ja pärinää "
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti